Promocja z wykorzystaniem gadżetów – czy to działa?

Prowadzenie działalności gospodarczej i jednoczesna realizacja zadań marketingowych wcale nie jest niczym prostym – szczególnie, gdy brakuje pomysłów na dotarcie do klientów oraz zainteresowanie ich bieżącą ofertą przedsiębiorstwa. Do wyboru mamy wiele metod promocji w Internecie, wykorzystania influencerów lub też wyboru kampanii realizowanych m.in. przez AdWords. Niemniej jednak, są to metody kosztowne i pozbawione jednej zasadniczej cechy – bezpośredniego kontaktu z klientem.


Badania jednoznacznie pokazują, że upominki takie jak między innymi smycze reklamowe sprawdzają się wyjątkowo dobrze w realizacji zadań marketingowych. W ramach kilku amerykańskich instytutów wykonano badania dotyczące między innymi zainteresowania produktami poszczególnych marek w oparciu o realizowane przez nie kampanie marketingowe. Okazało się, że największe sukcesy w zakresie promocji uzyskuje się w przedsiębiorstwach, które w kampaniach reklamowych wykorzystywały metody marketingu z użyciem gadżetów.

Dlaczego konsumenci tak lubią smycze reklamowe z nadrukiem i inne gadżety?

Pierwsza odpowiedź, która przychodzi na sama myśl – bo każdy z nas lubi bez wyjątku dostawać prezenty. Udało się potwierdzić, iż dając np. kubek, notes, długopis lub pióro w mózgu człowieka zapisuje się ślad emocjonalny, który związany jest bezpośrednio zintegrowany z układem limbicznym – a więc układem pamięci długotrwałej. Pamiętamy lepiej to, co wywołuje w nas jakieś emocje – najczęściej pozytywne. Badania również potwierdziły ten trend – 65% osób, które otrzymały jakikolwiek upominek reklamowy potrafiły, aż po czterech latach przypomnieć sobie nazwę firmy, którą był sygnowany prezent. To się nazywa dopiero budowanie marki.

Z jakich gadżetów możemy skorzystać?

gadżety z napisem
professional blue business stationery items set

Wszystko zależy wyłącznie od naszych preferencji, docelowej grupy klientów oraz ceny. Każdy sprzedający smycze reklamowe producent stara się oferować klientom różnego rodzaju artykuły reklamowe – wynika to przede wszystkim z faktu, iż niepodważalną koniecznością okazuje się dokładne profilowanie upominków reklamowych względem klientów.

Będzie to z pewnością proste, gdyż do wyboru są m.in.:

  • Smycze reklamowe,
  • Kubki,
  • Termosy,
  • Pióra,
  • Piłki,
  • Torebki eleganckie,
  • Dodatki do odzieży – np. szaliki,

Przekrój dodatków jest tak szeroki, że na pewno uda się wybrać coś idealnie zoptymalizowane względem grupy docelowej klientów. Warto mieć co do tego świadomość i wykorzystać tego rodzaju narzędzia w promocji swojego przedsiębiorstwa – nie tylko w ramach eventów, ale i codziennej działalności przedsiębiorstwa.